• مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سلامت
  • 02122439874
  • 09100606501
  • [email protected]
مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱
  • خانه
  • دپارتمان آموزش
    • MBA گرایش پزشکان و مدیران مراکز درمانی
  • مرکز مشاوره
    • مشاوره ثبت پتنت
    • مشاوره توسعه کسب و کار
    • مشاوره راه اندازی کسب و کار
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
    • درخواست مشاوره
  • اساتید
  • بیاموزیم
    • دیجیتال مارکتینگ
    • خلاقیت و شناسایی فرصت
    • کارآفرینی سلامت
    • مدیریت بازاریابی سلامت
    • مدیریت منابع انسانی سلامت
    • مبانی سازمان سلامت
    • مبانی حقوقی و مالی سلامت
    • مدل ها و طرح های کسب و کار
    • سایر
  • درباره ما
  • تماس با ما
اهمیت منابع انسانی درسازمان
اهمیت منابع انسانی درسازمان
۱۳۹۹-۰۳-۱۰
برند چیست؟
۱۳۹۹-۰۳-۱۰
Published by hmba on ۱۳۹۹-۰۳-۱۰
Categories
  • Uncategorized
Tags
ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان

ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان

تجربه کاری:

به تحقیق مشخص گردیده که کارآفرینان در صنعتی که جدیداً شروع می کنند دارای تجربه قبل نمی باشند .
تحقیقات نشان داده است که بیش از ۹۷ درصد شرکتهای جدید با فناوری بالا حداقل دارای موسسی بوده اند که قبلاً در همان صنعت کار می کردند .

نارضایتی از شغل قبل:

در یک مقایسه بین کارآفرینان موفق و ناموفق توسط دانشمندی بنام بروکواس ثابت شده است که نارضایتی #کارآفرینان موفق از مشاغل قبلی خود در هنگام تصمیم گیری به آغاز فعالیت جدید بیشتر از نارضایتی #کارآفرینان ناموفق بوده است .

الگوی نقش:

وجود یک الگوی نقش سبب تشویق تراشهای کارآفرینی در افراد می گردد .
این الگوها ممکن است در خانواده و یا بین دوستان و یا در محیطهای کاری باشد .

شرایط کودکی:

در یک مطالعه وسیع توسط یک دانشمند آمریکایی ( دیوید اسلیور ) مشخص شده است که ۷۴ درصد از #کارآفرینان افرادی بوده اند که در شرایط کودکی خود شاهد وقایع مهم و حساسی نظیر فقر , ناامنی , مرگ و یا جدایی والدین از یکدیگر بوده اند .

تحصیلات:

بعضی از دانشمندان نظیر وسپر معتقد هستند که کارآفرینانی که احتمال شکست بیشتری دارند کسانی هستند که تجربه دارند اما تحصیلات ندارند .
تحصیلات دانشگاهی , پیش ضرورتی برای موفقیت نیست اما برای رشد در سلسله مراتب سازمانهای بزرگ بهتر است تحصیلات دانشگاهی و آموزشهای مدیریتی گذرانده شود

سن:

برای فعالیتهای کارآفرینانه سن مطلوبی تعیین نگردیده است ولی به تجربه ثابت شده است که مطلوب ترین شرایط سنی در محدوده ۲۰ تا ۴۰ سالگی است.

جایگاه اجتماعی:

قرار نگرفتن فرد در جایگاه اجتماعی مورد انتظار سبب می شود تا فرد نسبت به فعالیتهای کارآفرینانه برانگیخته شود .
متغییرهایی نظیر قدرت , و سِمَت نمی توانند به تنهایی برای تحریک انگیزه فرد در فعالیتهای کارآفرینانه موثر باشند اما تجربه ثابت کرده است که هر زمان بین جایگاه اجتماعی فرد و انتظار وی اختلاف وجود داشته باشد او را به انجام کارهای محرک و متفاوت وادار می کند .

Share
0
hmba
hmba

Related posts

۱۳۹۹-۰۷-۰۸

Statement of Goal To MBA


Read more
۱۳۹۹-۰۳-۱۰

برند چیست؟


Read more
۱۳۹۸-۰۷-۱۵

آب خوردن در این ساعت از روز خواص شگفت انگیزی دارد


Read more

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

  • جهاد دانشگاهی
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ارتباط با ما

آدرس: ولنجک، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو، خیابان شهید اعرابی (طالقانی)، جنب بیمارستان طالقانی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره۲، طبقه دوم
شماره تماس:
۲۲۴۳۹۸۷۴ - ۰۹۱۰۰۶۰۶۵۰۱
ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

نقشه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سلامت می باشد.
  • Telegram
  • Instagram
  • Aparat