• مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سلامت
  • 02122439874
  • 09100606501
  • [email protected]
مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱
  • خانه
  • دپارتمان آموزش
    • MBA گرایش پزشکان و مدیران مراکز درمانی
    • سوالات متداول
  • مرکز مشاوره
    • مشاوره ثبت پتنت
    • مشاوره توسعه کسب و کار
    • مشاوره راه اندازی کسب و کار
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
    • درخواست مشاوره
  • اساتید
  • بیاموزیم
    • دیجیتال مارکتینگ
    • خلاقیت و شناسایی فرصت
    • کارآفرینی سلامت
    • مدیریت بازاریابی سلامت
    • مدیریت منابع انسانی سلامت
    • مبانی سازمان سلامت
    • مبانی حقوقی و مالی سلامت
    • مدل ها و طرح های کسب و کار
    • سایر
  • آرشیو
    • آرشیو مقالات
    • آرشیو اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
چگونه تخصص پزشکی خود را به یک برند قدرتمند تبدیل کنیم؟
۱۳۹۸-۰۶-۰۹
حمایت وزارت بهداشت از استارتاپ های حوزه سلامت دیجیتال
۱۳۹۸-۰۶-۰۹
Published by hmba on ۱۳۹۸-۰۶-۰۹
Categories
  • مدیریت بازاریابی سلامت
Tags

دانشگاه استنفورد، مطالعاتی را در زمینه‌ی وسعت ویژگی برند انجام داده و پنج اصلی را که نقش مهمی در شخصیت برند بازی می‌کند مورد بررسی قرار داده است. مطالعات دیگر نشان داده که واقعاً بین استفاده از رنگی خاص و برداشت مصرف‌کننده از ویژگی برند رابطه وجود دارد.

هر رنگ با ویژگی خاصی در ارتباط است. ( مثلاً رنگ قهوه ای با خشونت، بنفش با فرهیختگی، و رنگ قرمز با هیجان در ارتباط است). اما نکته قابل توجه در اکثر مطالعات دانشگاهی درباره رنگ و بازاریابی این است که به جای پرداختن به رنگ های کلیشه ای و مربوطه معمول، رنگ انتخابی تان باید با ویژگی دلخواهِ برندتان، تناسب داشته باشد.

به نادرست بودن این مفهوم کلی که رنگ سبز به معنی آرامش است توجه کنید. در صورت داشتن چنین عقیده ای از موضوع اصلی دور می مانیم؛ گاهی از رنگ سبز برای برندهای مربوط به امور زیست محیطی  مانند Timberland’s G.R.E.E.N standard, استفاده می شود، اما رنگ سبز گاهی اوقات جنبه مالی را هم مانند mint،com ( سرویس مدیریتی امورمالی شخصی در آمریکا) در برمی گیرد.

این موضوع درباره‌ی سایر رنگ‌ها هم صدق می‌کند، مثلاً رنگ قهوه‌ای در یک حوزه به معنی خشونت و در جایی دیگر نشاندهنده‌ی صمیمت و احساس میزبانی (مانند مراسم شکرگزاری) و یا اشتها‌آور ( مانند آگهی تبلیغاتی شکلات)  است.

اما این نکته را به خاطر داشته باشید که زمینه کاری شما مهم ترین نقش را بازی می کند. احساس و تصویر ذهنی که برند شما در متقاعد کردن مصرف کننده می گذارد، بسیار مهم است. رنگ انتخابی حتما باید با برند متناسب باشد.

یکی از بهترین مطالعات در این زمینه توسط جو هالوک انجام شده است. وی در مطالعه خود رنگ های مورد علاقه زن و مرد را مورد بررسی قرار داده است.

رنگ‌های مورد علاقه ی زنان و مردان

شایان ذکر است که محیط زندگی فردـ خصوصا مفاهیم فرهنگی نقش خیلی مهمی در علاقمندی افراد به رنگ های خاصی دارد. مثلا مقاله ای در مجله‌ی Smithsonian توضیح می‌دهد که چگونه آبی به رنگی برای پسرها و صورتی به رنگ دخترها تبدیل شده است.

مشاهدات هالوک در زمینه رنگ های مورد علاقه خانم ها و آقایان در زیر آمده است:

رنگ های مورد علاقه مردان

رنگ های مورد علاقه زنان

رنگ هایی که زنان دوست ندارند

رنگ هایی که مردان دوست ندارند

مهم ترین نکته ی قابل توجه در این تصاویر، علاقه ی هر دو جنس مرد و زن به رنگ آبی است. اما درباره رنگ بنفش هیچ شباهتی باهم ندارند. رنگ بنفش در صدر لیست رنگ های مورد علاقه ی خانم ها است. در رابطه با درک رنگ، مردان رنگ های تند را ترجیح می دهند، درصورتی که زنان رنگ های ملایم تری را دوست دارند.

بهتر است برای طراحی لوگوی خود این اطلاعات را در ذهن داشته باشید. چرا که در جذب مصرف کنندگان تأثیر به سزایی دارد.

هماهنگی رنگ ها و نرخ تبدیل   

اخیرا انتخاب “بهترین” رنگ برای نرخ تبدیل در وب سایت ها به موضوع بسیار محبوبی تبدیل شده است.  این وبسایت ها با توجه به این نکته که هیچ رنگی، بهترین رنگ برای نرخ تبدیل نیست،  توانسته اند پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشند.

براساس قانون روان شناسی تحت عنوان “اثر جداسازی” (the Isolation Effect)، احتمال یادآوری  آیتمی که “مانند انگشت شست نسبت به سایر انگشتان متمایز باشد، بیشتر است”. تحقیقات به وضوح نشان می دهد زمانی که یک آیتم نسبت به آیتم های اطرافش برجسته تر است، افراد بیشتر به آن توجه کرده و آن را به خاطر می‌سپارند.

 @sha_af

Share
0
hmba
hmba

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

  • جهاد دانشگاهی
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ارتباط با ما

آدرس: ولنجک، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو، خیابان شهید اعرابی (طالقانی)، جنب بیمارستان طالقانی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره۲، طبقه دوم
شماره تماس:
۲۲۴۳۹۸۷۴ - ۰۹۱۰۰۶۰۶۵۰۱
ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

نقشه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سلامت می باشد.
  • Telegram
  • Instagram
  • Aparat