• مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سلامت
  • 02122439874
  • 09100606501
  • [email protected]
مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱مشتریان ما ۱
  • خانه
  • دپارتمان آموزش
    • MBA گرایش پزشکان و مدیران مراکز درمانی
  • مرکز مشاوره
    • مشاوره ثبت پتنت
    • مشاوره توسعه کسب و کار
    • مشاوره راه اندازی کسب و کار
    • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
    • درخواست مشاوره
  • اساتید
  • بیاموزیم
    • دیجیتال مارکتینگ
    • خلاقیت و شناسایی فرصت
    • کارآفرینی سلامت
    • مدیریت بازاریابی سلامت
    • مدیریت منابع انسانی سلامت
    • مبانی سازمان سلامت
    • مبانی حقوقی و مالی سلامت
    • مدل ها و طرح های کسب و کار
    • سایر
  • درباره ما
  • تماس با ما
آب خوردن در این ساعت از روز خواص شگفت انگیزی دارد
۱۳۹۹-۰۲-۳۰
ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان
ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان
۱۳۹۹-۰۲-۳۰
Published by hmba on ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
Categories
  • مدیریت منابع انسانی سلامت
Tags
اهمیت منابع انسانی درسازمان

سال‌ها پیش یکی از مدیران ارشد یک شرکت نفتی تصمیم اشتباهی گرفت و به همین سبب بالغ بر دو میلیون دلار خسارت بر آن شرکت وارد شد. جان دی راکفلر مدیرعامل وقت شرکت بود.

روزی که خبر خسارت در شرکت پیچید بیشتر مدیران شرکت به بهانه‌های مختلف می‌کوشیدند تا از مدیرعامل دوری کنند تا مورد خشم و غضب او واقع نشوند.
تنها کسی که آن روز جرأت کرد به دیدار مدیرعامل برود شخصی به نام ادوارد تی‌بدفورد بود. او یکی از شرکای شرکت بود و خوب می‌دانست که باید خود را برای شنیدن سخنرانی طولانی علیه مدیری که مرتکب اشتباه شده بود آماده کند.

زمانی که بدفورد وارد دفتر کار راکفلر شد، سر امپراتور شرکت عظیم نفتی روی میز کارش خم شده و روی کاغذی سخت مشغول نوشتن بود. بدفورد ساکت و آرام بدون اینکه مزاحم کار او شود ایستاد.
راکفلر پس از چند دقیقه سرش را بلند کرد و به آرامی گفت: آه بدفورد تویی؛ به گمانم خبر خسارت وارد شده به شرکت را شنیده‌ای.
بدفورد بلافاصله خبر خسارت را تایید کرد.
راکفلر گفت: چند روز است که روی مساله فکر می‌کنم و قبل از این‌که مدیر مربوطه را برای بازخواست بخواهیم، داشتم موارد مهمی را یادداشت می‌کردم.

بدفورد بعدها اینطور تعریف کرد: بالای کاغذ نوشته شده بود نقاط قوت آقای . . .
سپس فهرست طولانی از فضایل مدیر که شامل شرح‌حال مختصری از کمک‌های او به شرکت، تصمیمات درست در موارد مختلف، تصمیم‌هایی که مبالغی بیش از خسارت اخیر که عاید شرکت کرده بود را روی کاغذ نوشته بود.

بدفورد می‌گوید من هرگز این درس را فراموش نمی‌کنم؛ در سال‌های بعد هر وقت که درصدد برخورد و تنبیه کسی بودم قبل از هر چیز خودم را وادار می‌کردم پشت میزی بنشینم و با تعمق فهرستی طولانی از نقاط قوت همان شخص تهیه کنم و تنها پس از تهیه‌ی یک چنین فهرستی متوجه می‌شدم که قادرم مساله را از بُعد واقعی آن مورد بررسی قرار دهم و این امر باعث شد تا از پُرهزینه‌ترین اشتباهاتی که هر مدیر امکان مرتکب شدن به آن را دارد و آن چیزی جز خشم و عصبانیت نیست دور باشم؛ من به هر کسی که با مردم سر و کار دارد توصیه می‌کنم که از این روش استفاده کند.

اگر در رابطه با دوست، همکار یا همسر خویش، کارتان به جر و بحث یا حتی دعوا کشید، لطفاً قبل از یادآوری خصوصیات منفی و کنار گذاشتن کامل شخص، درباره‌ ویژگی‌های مثبت و کارهای خوبی که برایتان انجام داده است هم فکر کنید. آدمی خطا می‌کند، اما اگر کل رفتار و اعمالش را روی ترازو قرار دهید، ممکن است قسمت مثبت آن سنگینی کند.

Share
0
hmba
hmba

Related posts

۱۳۹۸-۰۶-۲۵

اهمیت منابع انسانی درسازمان‌


Read more
۱۳۹۸-۰۵-۰۸

چهار چالش در مدیریت نسل هزاره


Read more

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

  • جهاد دانشگاهی
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ارتباط با ما

آدرس: ولنجک، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو، خیابان شهید اعرابی (طالقانی)، جنب بیمارستان طالقانی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره۲، طبقه دوم
شماره تماس:
۲۲۴۳۹۸۷۴ - ۰۹۱۰۰۶۰۶۵۰۱
ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

نقشه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی سلامت می باشد.
  • Telegram
  • Instagram
  • Aparat